• Головна
  • Поліцейських вчили спілкуватися на комунікативному тренінгу
08:30, 28 липня 2017 р.

Поліцейських вчили спілкуватися на комунікативному тренінгу

В сумському конгрес-центрі відбулися перші в рамках проекту тренінгові заняття, мета яких – навчити кожного працівника поліції таким навичкам комунікації, які б допомогли правоохоронцям у їх роботі та особистому житті швидко встановлювати психологічний контакт з людьми, вміти почути і зрозуміти співрозмовника, подолати психологічні бар’єри та вчасно й швидко надати допомогу тому, хто цього насправді потребує.

Службова діяльність працівників поліції неможлива без комунікації та взаємодії. Спілкування виконує роль регулятора взаємин між правоохоронцями і громадянами. Важливість цього процесу на сьогоднішній час важко переоцінити - щоденна діяльність поліції відбувається на очах у населення, її авторитет багато в чому залежить від поведінки правоохоронців у розмовах з людьми. При спілкуванні з населенням працівники поліції вирішують службові завдання і, цілком природньо, що від їх умінь вести розмову, встановлювати психологічний контакт буде залежати, зрештою, і загальна ефективність їх діяльності.

Тож, аби покращити навики спілкування працівників поліції, спеціалісти відділу психологічного забезпечення кадрового апарату поліції, за підтримки керівництва ГУНП, провели з дільничними районних відділів та відділень психологічні тренінги на тему «Партнерське спілкування правоохоронців з громадськістю». Під час яких не лише розширили уявлення дільничних про їх власні комунікативні здібності, відпрацювали навички переконання та вміння знайти вагомі аргументи на користь своєї точки зору в бесіді зі співрозмовником, а й розповіли та показали важливість у розмові таких нібито «дрібниць», як інтонація та гучність голосу, міміки, жестів, власного положення стосовно одного чи кількох співрозмовників тощо.

«Мета нашого тренінгу - навчити полісменів грамотному, безконфліктному спілкуванню з людьми – говорить керівник відділу психологічного забезпечення УКЗ ГУНП Олена Ковальова. – Вміння не лише вислухати людину, почути та зрозуміти її точку зору, а й самому бути почутим – одна з головних властивостей як у діловому, так і особистісному спілкуванні. Сьогодні ми показуємо дільничним такі способи та прийоми спілкування, які безумовно допоможуть їм у їх роботі як з громадянами, так і зі своїми колегами та близькими».

До речі, саме останньому аспекту спілкування тренери приділили немало часу. Одна з вправ, яка викликала найбільш активне обговорення серед учасників тренінгу, була «Вітязь на розпутті». Умова – перед обраним серед учасників «богатирем» є три дороги, кожен з яких має привести його до певної мети. Завдання інших - обговорити всі можливі варіанти шляхів, обрати найкращий та переконати «вітязя» слідувати саме цим, а не іншим маршрутом.

Виконання цієї вправи викликало в аудиторії атмосферу невимушеності та безпосередності, дільничні – молоді хлопці та дівчата, найстаршому з яких ледве минуло тридцять, активно включились в обговорення заданої «проблеми». Що цікаво - в кожній з груп швидко та різнопланово обговорили кожен з запропонованих шляхів. Обирали один, найкращий, при цьому враховували й безпечність маршруту, можливість повернення до відправної точки, варіативність небезпеки, наявну зброю та вміння нею користуватися тощо. Після чого кожна з груп делегувала свого представника для діалогу з героєм. Незважаючи на те, що більшість радників вельми аргументовано доводили, що краще обрати прямий і зрозумілий шлях, перемогла група, що єдина представила найнеочікуваніший і дуже креативний варіант. Як потім з’ясувалась, саме їх аргументи й були настільки вагомими, що головний герой цілком з ними погодився.

Ця та інші вправи на вміння спілкування жваво обговорювалися під час перерви як самими учасниками, так і тренерами. «Я вже не вперше беру участь у подібних психологічних тренінгах, і хочу сказати, що вони й і справді суттєво допомагають, - зізнається одна з учасників зустрічі, дільничний офіцер Білопільського відділення поліції Оксана Чередніченко. – Вони розвивають працівника поліції як особистість, розвивають його вміння вести діалог. А якщо є комунікація, то є й співпраця, є результат. Для дільничного це особливо важливо, оскільки він повинен працювати з людьми і серед людей».

Втім, не було жодної людини, хто б не погодився, що заняття були результативними. «Тренінги дуже сподобались, тим більше, що довелося виступити в одній з вправ у головній ролі, - говорить Володимир Маркін, дільниічний з Краснопільського відділення поліції. -Це дало можливість вислухати різні позиції моїх колег і задуматися над їх точкою зору. Хтось більше зосереджений на безпеці, хтось – на досягненні мети, хтось більше цінує дружбу. Це повчально й корисно. Я вже зараз бачу деякі аспекти у своїй службовій діяльності, які можна розв’язати, використавши отримані сьогодні знання. Головне – зуміти визначити пріоритети свого співбесідника, чого людина хоче від спілкування з працівником поліції, та чого від нього очікує».

Самі ж тренери, що підготували та провели заняття, стверджують: вони теж отримали певний позитивний досвід спілкування. «Сьогоднішня аудиторія напрочуд активна - чудові працівники поліції, які готові були сприймати нові знання, сприймати інформацію, навчатися, розвиватися та змінюватися, - говорить головний спеціаліст ВПЗ УКЗ ГУНП Ірина Балдушенко. – Зараз у нас в країні багато говорять про зміни, то ці люди якраз готові не тільки говорити, а й діяти, готові самі змінюватися на краще, ділитися новою інформацією, сприймати її та втілювати у життя».

Наприкінці тренінгу, під час обговорення підсумків, всі його учасники висловили думку, що подібні заняття слід проводити частіше – у територіальних підрозділах і з працівниками інших служб поліції. А щоб мати змогу частіше зустрічатися, обговорювати неординарні питання та ділитися досвідом, обмінялися контактними телефонами. І, звичайно, влаштували фотосесію - на згадку про цікаву, інформативну і, головне, дуже пізнавальну зустріч.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#поліція #спілкування
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...