• Головна
  • Кіберполіція дає поради, як не стати жертвою обману, купуючи через Інтернет
10:00, 20 січня 2017 р.

Кіберполіція дає поради, як не стати жертвою обману, купуючи через Інтернет

Аферисти використовують значний попит на послуги Інтернет-магазинів та аукціонів. Вони створюють фіктивні аккаунти з товаром або послугами і вимагають від клієнтів передоплату за неіснуючий товар.

Співробітники кіберполіції радять бути уважними при купівлі та продажу товарів в мережі Інтернет. Зокрема - звертати увагу на рейтинги продавців (покупців), перевіряти контакти (телефон та електронну пошту), підтримувати двосторонній зв'язок і зберігати історію листування або телефонних перемовин.

Правоохоронці подають кілька правил, яких слід дотримуватися користувачам Інтернет-ресурсів:

- розраховуватись зі службою доставки по факту отримання товару (оплата по факту) або передавати готівку безпосередньо продавцеві в руки;

- не рекомендовано переказувати кошти на гаманці електронних платіжних систем (це не гарантія стовідсоткової ідентифікації особи користувача (продавця));

- якщо продавець пропонує перерахувати кошти на рахунок однієї з банківських установ, вимагайте від нього копію паспорта, а для Інтернет-магазинів – реєстраційні документи суб’єкта господарювання. Вказані документи потрібні для перевірки відповідності банківських реквізитів даним продавця (шахраї зазвичай використовують банківські картки сторонніх осіб, тому звертайте увагу на розбіжність між анкетними даними продавця та власника картрахунку).

У поліції запевняють: вистежити інтернет-шахрая можна. Він вказує мінімум інформації про себе, зазвичай лише електронну пошту, наполягає на онлайн-спілкуванні. Оголошення шахраїв складено недбало, до їхніх товарів відсутні фотографії або вони взяті з офіційних ресурсів. Реквізити отримувача грошових коштів часто не співпадають з ім’ям людини, яка продає товар. Перевірити це можна ввівши номер телефону та реквізити банківської картки в пошукову інтернет-систему. Іноді випливають цікаві деталі про власника цієї картки. 

Якщо обману уникнути не вдалося і продавець (покупець) не виходить на зв'язок (відключений телефон, ігнорує електронні повідомлення), слід зібрати необхідні матеріали, які дозволять здійснити низку ефективних оперативно-слідчих дій:

- скопіювати в електронному вигляді або за допомогою копіювальної техніки чек та/або інші документи, які підтверджують оплату;

- зберегти СМС-переписку та історію дзвінків з мобільного телефону (бажано зробити скріншоти (миттєві фотознімки екрану) або фото цих відомостей);

- зберегти історію переписки із «шахраєм», скріншоти сайта, соціальної сторінки з його оголошеннями, поштові повідомлення разом із заголовками, будь-які контактні дані афериста та його можливих співучасників: номери телефонів, е-mail, skype або інших профілів спілкування;

- негайно поінформуйте поліцію.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#кіберполіція #поради #Інтернет #покупки #шахрайство
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
live comments feed...