Конотопцям пояснили, як повернути неякісне взуття

Право на розірвання договору купівлі-продажу та повернення сплачених за неякісний товар коштів або заміну на новий товар надає наявність у придбаному товарі істотного недоліку (стаття 8 Закону України «Про захист прав споживачів»).

Про це нагадали на фейсбук-сторінці відділу контролю міської ради, куди нерідко звертаються споживачі з питанням, як повернути до магазину придбане взуття, в якому почала відклеюватись підошва.

Відклеювання підошви, відповідно до Рекомендацій щодо визначення характеру дефекту взуття та умов його експлуатації, затверджених Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства промислової політики України від 17.10.2002 №291/457 (далі Рекомендації) визначається як прихований дефект взуття виробничого характеру, що може виявитися протягом гарантійного терміну експлуатації і таким, що може бути усунутий підприємством – виробником без зниження споживчих властивостей взуття.

Тож, такий недолік, як відклеювання підошви у придбаному взутті, надає право споживачеві тільки на безоплатне його усунення в терміни, передбачені законодавством (14 днів, або, за згодою сторін, інший термін).

Перелік дефектів шкіряного взуття, що можуть бути усунені підприємством-виробником без зниження його споживчих властивостей наступний.

По верху взуття:

- відрив деталей верху по стрічці;

- відрив оздоблювальної фурнітури;

- поломка замків-блискавок

По низу взуття:

- відрив ранта (рант - деталь низу взуття, яка з´єднує устілку з підошвою і верхом взуття);

- відклеювання крокуля (підошва з крокулем – підошва, п’яткова частина якої має форму фронтальної поверхні підбору і кріпиться до нього);

- відставання набійки через пошкодження втулки, окрім пошкодження втулки через заміну набійки невідповідної конструкції;

- відклеювання підошви.

Також, у відділі контролю міськради споживачам нагадують, що відповідно Рекомендацій такі дефекти, як:

- механічні пошкодження (опіки, порізи, здири, проколи);

- деформація внаслідок неправильного носіння, сушіння, а також дії хімічних та інших речовин;

- ремонт (крім заміни набойок та приклейки профілактичних підметок)

не надають права споживачеві висувати претензію до виробника, позаяк такі недоліки виникають внаслідок порушення умов експлуатації взуття та правил догляду за ним.