• Головна
  • Конотопців закликають бути обережними при покупках в інтернеті
17:00, 21 грудня 2017 р.

Конотопців закликають бути обережними при покупках в інтернеті

Конотопців закликають бути обережними при покупках в інтернеті

Напередодні новорічних свят з’являється багато спокусливих пропозицій придбати товари зі значними знижками через різні інтернет-магазини.

Та, щоб не натрапити на шахраїв, відділ контролю міської ради радить ознайомитись з наступною інформацією:

Права споживача при купівлі товару через інтернет-магазин регулюються статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів».

Закон визначає обсяг інформації, який обов’язково має бути доведений до споживача до моменту замовлення товару.

Перед покупкою товару в інтернет-магазині необхідно звернути увагу на наявність на сайті такої інформації:

- найменування продавця, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;

- основні характеристики продукції;

- ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;

- гарантійні зобов'язання;

- інші умови поставки;

- порядок розірвання договору.

Як показує практика, споживач, придбаваючи товар через інтернет- магазин, у багатьох випадках не може реалізувати свої права, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів», у першу чергу у зв’язку із неможливістю встановити найменування продавця та його місцезнаходження. Не рідко інша інформація, окрім адреси електронної пошти та номеру мобільного телефону, на сайті інтернет-магазину не вказується, що фактично робить споживача безправним при придбанні неякісного товару.

Не виключенням є і мешканці нашого міста, які зверталися до відділу контролю міської ради з подібними питаннями. В таких випадках надати споживачам допомогу практично не можливо. Також необхідно зазначити, що відсутність інформації про найменування та місцезнаходження продавця унеможливлює проведення перевірок з боку Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужби), до якої споживачі мають право звертатися зі скаргами. Держпродспоживслужба не має повноважень на проведення розшукових дій.

Відповідно до законодавства України під найменуванням юридичної особи слід розуміти його організаційно-правову форму та назву. Наприклад, ТОВ «АААА», ПП «ББББ», ПрАТ «ВВВВ», тощо.

Для фізичної особи-підприємця – це прізвище, ім’я та по-батькові.

Аж ніяк не може бути найменуванням продавця назва інтернет-магазину (сайту/домену).

Крім того, у більшості випадків продавці не є власниками інтернет-магазинів. І навіть більше, через один інтернет-магазин реалізовувати товар можуть декілька десятків продавців.

Стосовно місцезнаходження продавця слід мати на увазі, що адреси, які вказуються у накладних, згідно з якими споживач отримує замовлений товар, це зазвичай адреси, за якими розташовуються поштові відділення або відділення підприємства, що надає послуги з доставки відправлення.

Також слід зазначити, що в разі купівлі товару через інтернет-магазин споживач не має можливості безпосередньо ознайомиться з товаром, а орієнтується тільки на зображення товару, його текстовий або словесний опис.

Користуючись таким становищем, недобросовісні продавці можуть реалізовувати неякісний, фальсифікований або контрабандний товар, або взагалі після отримання коштів можуть: не надіслати товар; надіслати товар, який споживач не замовляв; надіслати товар, технічні характеристики якого не відповідають заявленим на сайті.

Добросовісний продавець зазвичай фотографує товар в різних ракурсах, підписує світлини, робить колажі, додає детальний опис (розміри, склад, функції, призначення, колір, виробник, тощо) – тобто надає максимум інформації. Шахраї не будуть витрачати на це ні часу ні коштів.

Обов’язково зателефонуйте продавцю, інколи розмова може розвіяти ваші підозри або, навпаки, їх укріпити. Попросіть, щоб продавець надав більше світлин і замірів речі, які ви хочете придбати. Якщо цього товару у продавця немає, він не зможе виконати ваш запит.

Якщо, незважаючи на гарні відгуки про продавця, вас бере сумнів, не соромтеся написати людині, яка залишила відгук і запитати про справжні враження від придбаного товару в даного продавця.

Шановні споживачі, щоб убезпечити себе від невдалої покупки в інтернет-магазині, зберегти кошти та нерви, радимо споживачам звертати увагу на наявність на сайті інформації, передбаченої статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів», зокрема найменування та місцезнаходження продавця. У разі їх відсутності варто взагалі відмовитися від придбання товару в інтернет-магазині.

Але якщо інформацію надано у повному обсязі – бажаємо Вам вдалих покупок!

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#інтернет-покупки #шахрайство
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
live comments feed...