Історія Конотопської дитячої залізниці

Чи знаєте ви про те, що наприкінці 60-х років в Конотопі функціонувала справжня дитяча залізниця? Ось що розповідає про неї ДЖД:

Конотопську дитячу залізницю довжиною в 2 км. відкрили в 1967 році. Рухомий склад: паровоз ВП1-289, не менше чотирьох вагонів PAFAWAG

Своїми спогадами ділиться Валерій Немченко: «Якщо подивитися на місто Конотоп з висоти пташиного польоту, можна побачити, як його розрізають дві чорні лінії. Це залізничні гілки, годувальниці та напувальниці міста, його радість, його турбота, любов. Одна з півночі на захід – напрям Захід-Москва, друга з заходу на схід. І саме місто схоже на згорнуту калачиком людину, що вляглася спиною на північ.

Так от, під черевом цього високоповажного «пана» затишно розмістилися сади. Так-так, сади, ті самі сади пана Кандиби, описані в «Конотопській відьмі», сліди якої я безрезультатно намагався відшукати в інтернеті. Сади, порізані на сотки і віддані городникам, спускаються до невеликої річечки-канави, яку відділяє від великих озер дамба. Трохи осторонь на ній розмістився міський пляж. На озерах панує рибозавод, вирощуючи в них запаморочливого коропа на стіл конотопчанам.

Територія управління заводу закінчується там, де починаються городи. Поруч з управлінням притулився невеликий молокозавод, а далі на розкішній території серед плодових дерев – дитячий будинок-інтернат.

Ось на його володіннях і розгорнулося будівництво Дитячої залізниці. Вона була кільцева і, як скрізь на ДЗ, вузькоколійна.

Невеликий паровозик, та три-чотири вагончики.

Історія Конотопської дитячої залізниці, фото-1

У той час міський пляж був у великій моді і полюблявся містянам, і ідея створення Дитячої залізниці була, напевно, в тому, щоб перетворити все це – і сад, і пляж, і саму Дитячу залізницю в прекрасну зону відпочинку. Але щось не пішло. Чи то не організували саме дитяче управління (і пом. машиніста, і кондуктори, і стрілочники – діти ), чи то сама дорога в місті, де всі так чи інакше пов'язані з залізницею, не захоплювала. Не заладилося.

Так тихо і непомітно вона і померла. Потім прибрали рухомий склад, потім демонтували і відвезли рейки, потім пішла сама пам'ять про неї...»

На відео, яке розмістив на своєму каналі Pan Konotop, стверджується, що залізниця була вкрадена у міста та перевезена у Суми ініціативою офіцера НКВД, першого секретаря Сумського міського КПУ Михайла Лушпи.

Пропонуємо вам переглянути відео, на якому можна побачити фрагмент кінохроніки за 1972 рік, де демонструється Конотопська дитяча залізниця. Виробництво Республіканської студії телебачення, м. Київ.

ДЖД
Конотоп дитячазалізниця відео історія
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати
Коментарі