До відома конотопчан: особливості нової програми для молодших школярів

Головною родзинкою 2016-2017 навчального року стануть нові програми для молодших школярів. Чому реформи почали з самих маленьких? Та тому, що саме в початковій школі відбувається найважливіше! Підростаюча людина або набуває інтерес до процесу навчання, або виробляє імунітет до педагогічного занудства, розглядаючи дорогу до атестата як необхідність, а не потребу для особистого зростання.

Які головні особливості нових програм, що потрібно засвоїти педагогам і на що звернути увагу батькам, розповідає головний спеціаліст відділу змісту освіти Міносвіти України Алевтина Лотоцька.

Задачка для вчителя

З початком нового навчального року педагогам треба відмовлятися від деяких стереотипів. Перебудовуватися насамперед доведеться любителям строго слідувати розписаним по годинах параграфів підручника.

- У програмах для початкової школи більше не буде фіксованої кількості годин на вивчення однієї теми, - розповідає Алевтина Лотоцька. - Вчитель сам повинен визначити, скільки часу потрібно дітям, щоб вони зрозуміли і засвоїли її.

При цьому педагог повинен оцінювати рівень підготовки класу, навчально-методичну базу, особливості регіону. А головне - реакцію самих дітей. Якщо у них загоряються очі, доцільно поговорити про цікавий предмет більше і глибше, зате звузити теми, які не викликають такого інтересу.

Таким чином, вчителі отримають свободу і автономію. Головне, щоб вони самі були до цього готові.

Каліграфія без оцінок

Для декого це справжня мука. Ну не дав Бог таланту виводити акуратні букви, а нагородив іншими даруваннями! Та й чи багато користі приносить гарний почерк у наш комп'ютерний вік? Але це - між нами, дорослими, кажучи. Дитина повинна прагнути гарно оформити свою роботу, так як це виробляє внутрішню культуру. Але не зобов'язаний страждати і відчувати комплекси, якщо щось виходить не так добре, як у інших.

- У новому навчальному році, - каже Алевтина Лотоцька, - у вимогах до оцінювання вирішено відмовитися від зниження балів за каліграфію.

Також вирішено зняти в початковій школі оцінювання з предмета "Я у світі" та трудового навчання. Як і раніше, не будуть підлягати оцінці фізкультура, музичне та образотворче мистецтво, інформатика, основи здоров'я.

В математиці акцент зміщується з кінцевого результату на навчальну діяльність. Люди володіють різними здібностями до запам'ятовування, а значить, стригти всіх дітей під одну гребінку не можна.

У програмах для 1-2 класів зняті вимоги запам'ятовувати таблиці додавання і віднімання в межах 10 і 20, а також таблиці множення і ділення.

- Дитина не повинна зубрити. Вона повинна розуміти логіку дії - через приклади, рішення завдань, наочно сприймати таблиці, - каже Алевтина Лотоцька. - У третьому класі таблицю множення вже потрібно буде знати напам'ять. Це вимога залишається.

З програми з інформатики вилучили 11 застарілих тим. Залишилися переформулювали "живими словами" - так, щоб дитина вчилася оперувати термінами в розмовної мови.

(продовження читайте завтра)

Автор
( 0 оцінок )
Актуальність
( 0 оцінок )
Виклад
( 0 оцінок )

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образи; пряме порівняння з іншими конкуруючими компаніями; розміщення посилань на сторонні ресурси Інтернету; реклама та самореклама, заяви, пов'язані з діяльністю компанії.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Виклад
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати