Доброчинність чи шахрайство? Як ставитися до прохання про допомогу у соцмережах?

Мабуть чи не щодня у соціальних мережах можна побачити оголошення на кшталт: "Сталося лихо, людині терміново потрібна допомога!" Допомагати чи ні? І справа не в тім, чи чуйне у вас серце. На жаль, на загальному фоні з'являється багато зловживань.

7 найпоширеніших ознак шахрайського збору грошей:

1. Реквізити. Якщно гроші пропонується відправити не на банківський рахунок безпосередньо одержувача допомоги або його законного представника, а на електронні гаманці чи мобільний телефон - це привід задуматися.

Безіменний платіжний інструмент - це невідомий вам одержувач і, як наслідок, категорична неможливість проконтролювати подальшу долю ваших кровних.

2. Призначення платежу. Багато платіжних систем і всі без винятку банки використовують в реквізитах поле: "Призначення платежу". Правильне призначення платежу має чітко і недвозначно визначати цілі, на які цей платіж необхідно направити, наприклад: "На лікування Тані Петренко від лейкемії" або "На таку-то програму". Інакше одержувач грошей запросто може використати їх не на зазначену в зборі мету, а, наприклад, на покупку собі нового гаджета, і ви нічого не зможете з цим вдіяти - за законом він буде правий.
3. Відсутність звіту про збори. Найпростіший спосіб вкрасти благодійні гроші - нікому не розповісти, скільки ти їх насправді зібрав. Саме в цьому і полягає основна проблема складальників-фізосіб: фонд зобов'язаний публікувати звіти про надходження, фізична особа - ні. Якщо збирач, волонтерська група або фонд не викладають у відкритих джерелах відомості про те, які кошти, на які цілі, коли і від кого були отримані - це вірна ознака або шахраїв, або дилетантів. І ще невідомо, що гірше.
4. Відсутність звіту про витрати. Тут, думаю, все зрозуміло. Витрати необхідно перевіряти, практично всі ціни на всі товари і послуги доступні до ознайомлення у гуглі. Немає звітів, або в звіті фігурують свідомо завищені цифри - діагноз очевидний.
5. Неадекватна реакція на "незручні питання". Якщо ви запитали про звітність, і на вас синхронно напали з коментарями типу "як вам не соромно", "ви черства, безсердечна скотина", "навіщо ви прийшли сюди поливати добрих людей брудом" та інше - біжіть бігом.
6. Відмова від допомоги в негрошовому вигляді там, де вона можлива.
Якщо люди збирають, скажімо, гроші для багатодітної родини, що залишилася без майна, але приймають тільки гроші, відмовляючись від одягу, побутової техніки тощо - це, швидше за все, шахраї. Якщо люди збирають гроші на лікування, але не готові погодитися на оплату безпосередньо в клініку, в обхід рахунків збирачів - це, швидше за все, теж шахраї. Грубо кажучи, коли у вас просять грошей на хліб, запропонуйте хліб, а не гроші, і все відразу ж стане зрозуміло.
7. Відсутність можливості вивчити проблему особисто, на місці. Якщо ви хочете особисто переконатись в існуючій проблемі, але на іншому кінці слухавки завжди "поза зоною", або безглузді відмазки на кшталт "ми зараз на лікуванні, потім на реабілітації, потім терміново відїжджаємо" - це привід насторожитись. 
Якщо людина ухиляється від особистого контакту і наочної демонстрації проблеми особисто вам, своєму потенційному (не побоюся цього слова) рятівникові, про мотиви його діяльності варто задуматися.
Наостанок:  наявність хоча б однієї або навіть усіх цих ознак необов'язково говорить нам про те, що конкретно дані збори коштів є шахрайськими. Але вони однозначно непрозорі та непідконтрольні, і які з цих ознакви  зробите висновок - ваша особиста справа.
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
41 перегляд у липні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Виклад
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань