Щодо цього дає роз'яснення головний спеціаліст відділу змісту освіти Міносвіти України Алевтина Лотоцька.
На щастя, дітям більше не доведеться читати текст на швидкість, потіючи і заїкаючись від хвилювання. Вчителі повинні вітати розуміння тексту, а не темп викидання слів з рота.
- Раніше в програмі було дуже багато поезії. У новій кількість поезії врівноважили з прозою. З дітьми будуть вивчати академічні твори, а вдома ми рекомендуємо шукати книги, які зацікавили б хлопців, - зазначає Алевтина Лотоцька. - Але це не буде домашньою зобов'язалівкою ні за змістом, ні за кількістю прочитаного.
У програмі з української мови зняті такі важкі для учнів молодших класів теми, як умовне позначення слів, складання речень за заданою схемою. Натомість вчителі повинні розвивати у дитини вміння висловлювати свої думки, відстоювати думку, дискутувати.
Для учнів початкової школи осучаснили словниковий запас. В 1-му класі, наприклад, ввели слово "телефон", яке за старою програмою, смішно сказати, вивчали тільки в 4-м. Для четвертоклассников "аеродром", якого вони в очі не бачили, замінили на "аеропорт".
Змінена програма також по музичному вихованню. На вибір вчителя додані твори сучасних авторів і виконавців. А такі малозрозумілі для дітей творіння, як "Симфонія невідомого автора 1-ї половини XIX століття" або "Бігла кізонька топитися" зняли з репертуару.
Пам'ятка для батьків: якщо педагог попросить вас придбати нотний зошит, сміливо відмовляйтесь. У початковій школі не вивчають і не пишуть ноти. Тут повинні вчити дітей сприймати і любити музику.
(продовження читайте завтра)